تبلیغات
آفرینش تجربه ها - ده موضوع کلیدی

میپردازم اینجا به مدیریت، گاه کارآفرینی گاه تجربیاتم گاه افکارم گاه دلنوشته هایم.. خلاصه بگویم: اینجا مینویسم از گذر زندگیم

ده موضوع کلیدی

تاریخ:جمعه 21 مهر 1391-08:36 ق.ظ

مولف: برایان تریسی

مترجم: الهام اعتدالی 

تابستان 1391

 

 

ده مساله حیاتی وجود دارد که توانایی شما در آنها مشخص کننده موفقیت یا شکست شما هستند. شفاف بودن شما در هریک از این حوزه ها، سبب تصمیم گیری بهتر و در نتیجه کسب نتایج بهتری میشود:


 

 

مقصد کلیدی (purpose)

هدف تان از کسب و کار چیست؟ خیلی ها فکر میکنند هدف، سود است اما آنها اشتباه میکنند. هدف اصلی یک کسب و کار، جذب و نگهداری مشتری است. 50% از زمان، تلاش و هزینه ها باید بر مشتری تمرکز داشته باشد.

سنجش کلیدی

وسیله سنجش یک کسب و کار موفق، رضایت مشتری است. توانایی شما برای خوشنود کردن مشتری طوری که بخواهد از شما خرید کند و تمایل پیدا کند برای خرید مجدد به شما مراجعه داشته باشد و با  دوستانش درباره خدمت یا محصول خوب شما حرف بزند و آنها را مشتاق کند آن را امتحان کنند معنایی ندارد جز رشد و سودآوری شما!

ابزار کلیدی

وسیله کلیدی برای کسب ثروت و کار موفق، خلق ارزش افزوده است. ثروت از راه ارزش افزوده به دست می آید. تمام کسب و کارهای رشدکننده و سوددهنده از ارزش افزوده بهره گرفتند. شما هر روز، باید به جستجوی راهی برای ایجاد ارزش افزوده ی بیشتر و بهتر در تجربه ی مشتری خود باشید.

تمرکز کلیدی

مهم ترین شخص در کسب و کار، مشتری است. شما باید همیشه روی مشتری تمرکز داشته باشید. مشتری ها دمدمی مزاج هستند، ناسپاس هستند بی صبر و لجوج هستند؛ درست مثل خود شما! بااین حال این مشتری است که باید محور تمرکز شما قرار بگیرد.

کلام کلیدی (word)

در زندگی و تجارت و کار، شما متناسب سهم مشارکتی که با دیگران دارید، آنطور که دیگران میبینند، پاداش میگیرید.  تمرکز بر نتیجه سهمی که داشتید نسبت یه شرکت تان نسبت به مشتری هایتان و جامعه ی خود، عاملی کلیدی برای این است که انسانی با ارزشتر و دوست داشتنی تر شوید.

پرسش کلیدی

مهمترین پرسش کلیدی که باید از خود بپرسید برای حل هر مشکل، غلبه کردن بر هر مانع و یا رسیدن به هدف این است:        " چگونه؟ " افراد ممتاز همیشه میپرسند : " چگونه؟ " و سپس روی جواب کار میکنند.

استراتژی کلیدی

ما در جهانی زندگی میکنیم که تغییرات در آن سریع روی میدهد. جهانی پر از رقابت. شما باید مدام سعی کنید هر بخش کسب و کار را اصلاح کنید، بازنگری کنید، بهبود دهید. همانطور که Pat Riley ، مربی بسکتبال میگوید: " اگر شما بهتر نشوید، بدتر میشوید! "

فعالیت کلیدی

قلب تجارت، " فروش " است! Dun & Bradstreet  دریافتند هزاران شرکتی که بعد از چند سال ورشکست شدند. آنها به این نتیجه رسیدند که اولین و مهم ترین دلیل شکست این کسب و کارها " فروش پایین " بود! زمانی که آنها تحقیقات بیشتری کردند فهمیدند مهمترین عامل موفقیت برای یک کسب و کار " فروش بالا " است. سایر چیزها حاشیه اند!

رقم کلیدی

رقم بسیار مهم در کسب و کار، نقدینگی است. نقدینگی برای کسب و کار به مثال خون و اکسیژن برای مغز  میماند! ممکن است شما تمام کارهای کسب و کار خود را با بهره وری بالا انجام دهید و فوق العاده باشید و در عین حال در نقدینگی شرکت خود به هر دلیلی دچار ضعف باشید، در این صورت در کوتاه مدتی شرکت از پا در میاد.

هدف کلیدی

هر کسب و کاری باید نقشه رشد داشته باشد. رشد بایستی هدف اصلی فعالیت های تجاری شما باشد. هدف شما میتواند این باشد که 10%، 20% یا حتی 30% در هر سال رشد کنید. بعضی شرکت ها 50% و گاه 100% در سال رشد میکنند و این تصادفی نیست. رشد واقعی، رشد در سودآوری است.

 

 شما باید برنامه رشد و پیشرفت برای چیزهایی جدیدی داشته باشید که برای شما جذاب هستند و برای به دست آوردن مشتری های جدیدی که مربوط به آن هستند. یک برنامه رشد برای فروش، درآمد و سودآوری خود داشته باشید. اگر شما نقشه راهی در دست نداشته باشید به عقب کشیده میشوید. سرگردان میشوید. رشد و پیشرفت تصادفی نیست؛ باید طرح بریزی و برنامه ریز کنی اگر میخواهی آینده کارت درخشان باشد!

 



نوع مطلب : ترجمه ها 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
manicure
سه شنبه 22 فروردین 1396 07:07 ب.ظ
Hello there, You've done an incredible job. I will definitely
digg it and personally suggest to my friends. I am sure they'll
be benefited from this web site.
امیر لطیفی
سه شنبه 25 مهر 1391 01:01 ق.ظ
کاملاً خلاصه و گویا. ممنونم.
پاسخ الهام اعتدالی دهکردی : خوشحالم براتون مفید بوده.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo